המציאות הכלכלית המורכבת בה אנו חיים מחייבת את בעלי העסקים לדאוג לשיווק ומיתוג העסק על מנת להצליח בתחרות הגבוהה בשוק. חשוב לבדל את העסק מהמתחרים כדי לקדם אותו ועל מנת להשיג קהל לקוחות עקבי ונאמן החוזר פעם אחר פעם לבית העסק כדי לרכוש ולהזמין מוצרים ושירותים שונים. לכן, חשוב מאוד לשמור על קשר רציף עם הלקוחות באמצעות ניוזלטר, פרסום, שיווק במדיה החברתית ויש גם לקדם את העסק באינטרנט באמצעים המקובלים.
מינוף העסק קדימה
כל עסק מעוניין להתרחב ולגדול ויש למנף אותו קדימה באמצעות מיתוג נכון, קידום אתרים באינטרנט, פרסום יעיל ושיווק החברה באמצעות מגוון פתרונות כמו חלוקת פליירים, מגנטים לעסק, מתנות קידום מכירות, מבצעים משתלמים ואטרקטיביים ללקוחות קיימים וחדשים ועוד. סרט תדמית הוא אמצעי נוסף שבעזרתו ניתן לזכות בחשיפה רחבה של העסק, מה שיוביל לשיפור הרווחיות.
בידול העסק מהמתחרים
כאמור, חשוב לאפיין את העסק ולמצוא את היתרונות שלו בהשוואה לאחרים במטרה לבדל אותו. יש לאפיין את קהל היעד אליו פונים כדי לזכות בחשיפה רחבה אך ממוקדת ואפקטיבית של העסק וכדי להשיג לקוחות חדשים. אפשר ללמוד גם מהמתחרים כיצד לבדל את העסק ולמתג אותו נכון, ורצוי לפנות לאנשי מקצוע המתמחים בנושא ומציעים ארגז כלים אפקטיבי ויעיל התורם לבידול העסק ולהשגת היעדים הרצויים.
מיתוג נכון של העסק
כדי למתג את העסק ולהצליח בתחרות מומלץ להפיק סרט תדמית אותו ניתן להפיץ במדיה החברתית, במיוחד בפייסבוק. את הסרט ניתן לשלוח ללקוחות פוטנציאליים כדי להשיג חשיפה רחבה עוד יותר. כיום יש חברות המציעות פתרונות מתקדמים לשיווק באינטרנט באמצעות מערכת חכמה לשליחת ניוזלטרים ומיילים בעלי תוכן שיווקי ומניע לפעולה.
בנוסף, חשוב להקים אתר אינטרנט מקצועי לעסק, במידה ויש אתר כדאי לשדרג את התכנים והעיצוב שלו, לפרסם אותו בגוגל, בפייסבוק או באמצעות תוכן שיווקי ובאנרים באתרים מובילים, וכדי לזכות בחשיפה גבוהה יש לפנות לחברת קידום אתרים המציעה אופטימיזציה של האתר וקידום שלו במנועי החיפוש ובמדיה החברתית. עם זאת, יש להתחשב במגבלות התקציב ובסוג העסק ומוצריו, מאחר ולא כל עסק זקוק לפרסום בגוגל, לכן חשוב לקבל ייעוץ מקצועי ולהתאים את פתרונות השיווק והמיתוג בהתאם למאפייני החברה ולמגבלות התקציב.
כמו כן, ישנם אמצעים יעילים, פשוטים וחלקם זולים יחסית המאפשרים לשווק ולמתג את העסק נכון, ביניהם חלוקת מתנות ומוצרי פרסום ללקוחות, השתתפות בתערוכות מקצועיות, חלוקת פליירים ומגנטים של העסק, פרסום מבצעים בעיתונות המקומית ועוד.